søndag 19. juni 2011

Trondheimsleia Solskjeløya - Kongsvoll

Stod opp til nok en strålende dag i min private bukt på Solskjeløya. Lettet anker og gikk ut i Trondheimsleia på innsiden av Hitra. Oppover i Trondheimsleia er det egentlig ganske kjedelig. Å gå for motor i motvind gjør det ikke mer spennende. Planen var å gå til Sandstadsundet på Hitra etter ca 30 nm. I følge Norske los skulle det være brukbare havneforhold med flytebrygge, etc. Det viste seg å være ganske oppskrytt. Det var et temmelig stusslig sted, med delvis nedlagt småindustri, dårlige kaier, og en flytebrygge inne på grunna med noen småbåter. Blåste gjorde det der også.

Ny konsultering med norske los, og fant frem til Kongsvoll marina 7 nm videre. Det stod omtalt som gjestehavn med strøm, vann, dusj og kro med alle rettigheter, og campingplass.
Her er jeg nå og alt stemte med beskrivelsen, det er en stor båthavn, men det er ikke en kjeft her. Kroa er selvfølgelig stengt, og campingplassen (av typen med campingvogner på grunnmur uten hjul, og som tilbygg til småhytter) er helt forlatt. Men pytt, pytt, dusjen var åpen, og jeg ligger bra, og mat og øl har jeg ombord.

Imorgen krysser jeg innløpet til Trondheimsfjorden, så da er jeg plutselig i Nordtrøndelag.

Det blir ikke noen bilder idag heller. Ice nettverket har en hastighet på 0.1 mbps, og Netcom har kun Edge nettverk å tilby på telefonen, så det holder akkurat til å laste opp tekst.

Prøver meg på Lysøysund imorgen.
Dagens utseilte: ca 43 nm

Sendt fra min iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar