tirsdag 21. juni 2011

Vingsand, syd for Buholmen

Hvis ikke navnene over sier deg noe, så ikke fortvil. Heller ikke for meg er det noen kjente stedsnavn i nærheten. Det er ca. 15 nm til innseilingen til Namsenfjorden, og ca. 35 nm til Rørvik. Setter kurs mot Rørvik imorgen.

Idag er det ufyselig vær med regn, grått, dårlig sikt og liten kuling. Det positive er at kulingen kommer nordvest fra, dvs. rett fra siden, og det blir det båtfart av. 7-8 knop med ett rev i storseilet, og ingen fokk ute. Ukomplisert og grei seiling, for det meste innaskjærs så det ble ikke den helt store sjøen heller. Måtte på med motoren et par steder hvor kursen ble motvinds, men det varte ikke lenge. Men vått og guffent var det.

Håper leserne tilgir mine slette geografikunnskaper. Jeg som trodde jeg var i Nordtrøndelag med en gang jeg passerte innseilingen til Trondheimsfjorden. Men imorgen krysser vi fylkesgrensen. Det har jeg sett på kartet.

Bare ett bilde idag. Elendig nettverk, og dessuten var det dårlig sikt.

1 kommentar:

  1. Hei Jørgen

    Jeg følger med på bloggen din hver dag, minst. Kjempeinteresant lesing. Fortsett med.

    Ønsker deg bra vær og smul sjø videre.

    Hilsen Escape

    SvarSlett