mandag 6. juni 2011

Det skjedde noe med bildene fra Skagen i forrige innlegg, så jeg legger ved noen bilder nå. Bildet fra Skagen viser sangduoen Sussi og Leo som har gjenoppstått fra gamledager og hadde konsert på Pakkhuset.

Vi dro fra Skagen lørdag ved 11.30 tiden i svak wsw som etterhvert frisknet litt og vi kunne holde høyde mot Kristiansqnd. Grei og uproblematisk overfart. Ankom Kr.sand kl 03.30. Så da var det bare tiden og veien for mannskapet å pakke, spise og gå opp til bussen til Oslo som gikk kl 06.00.

Utseilt distanse 104 nm.

Etter noen timer på øret stod jeg opp til en frisk bris som blåste inn på hekken. Jeg kom meg avgårde mot Mandal og Lindesnes i en ettervert ren østlig kuling. Grei selas for bare forseilet, og med autopilot så var jeg bare passasjer ombord. Hadde egentlig tenkt meg til Farsund, men etter Lindesnes kom Farsund litt brått på, så jeg fortsatte vidre til Kirkhavn på Hidra rett nord for Lista fyr. Stille og tomt for mennesker. Det var også et eletronisk sort hull uten dekning for verken Ice nettverk, og 3g. Tilogmed VHF'en fra Rogaland radio var vanskelig å høre.

Utseilt distanse Kr.sand -Hidra 58 nm




 Sussi og Leo

 Ryvingen øst for Lindesnes
 Vi runder neset
Søppelbrenning i Kirkehavn, Hidra


Idag mandag tok jeg en kort etappe opp til Egersund.  Må ut å handle og ta ut penger av minibank i tilfelle bankstreik. Dessuten er det nå ca. 40 nm til neste havn som antakelig blir Kvitsøy. 
Dagens utseilte distanse 21 nm

Så her ligger jeg nå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar