lørdag 11. juni 2011

Fredag 10. og lørdag 11. juni

Fredag ble liggedag i Bergen.  Det ble stort sett å sløve litt rundt omkring, men jeg fikk besøke Helene på jobben på TV2 og fikk se hvordan hun hadde det.  Artig å være tilstede på direktesending i studio, og se sportnyhetene "live" og på tv samtidig.  Etterpå gikk vi og kjøpte bursdagspresang til Helene, en klassisk bysykkel; hun begynner å bli lei av å gå rundt i Bergen hele tiden. 
Så var det tøyvask hjemme i leiligheten hennes, og så avslutte dagen på en bedre restaurant.

Kl 06 lørdag morgen var det en båt som la til utenpå Carmencita.  Jeg var nyskjerrig og måtte se hvem det var, og det var ingen ringere enn Steinbiten III på vei til Oslo for å delta i Ferdern.  De gjorde selvfølgelig store øyne da jeg fortalte at jeg var gammel SBK medlem (Steinbitens seilbåt komite, fra NTH), så det jo litt båtsnakk om gamle Steinbiten midt på natten.

Lørdag morgen forlot jeg Bergen, og gikk 6 nm inn i Osterfjorden for å hente ny gummijolle, og 6 nm ut igjen før jeg kom inn nordgående lei igjen.

Nå ligger jeg ved Kjelstraumen, flott marina med vertshus, dusj og landstrøm.Det ligger like vest for Mongstad.  Det ble fiskesuppe og laks til middag.

Dagens utseilte:  42 nm inkl. 12 mil for jolleprosjektet.

Det er tydeligvis dårlig dekning i området for for å se båten posisjon på Marine Traffic AIS på nettet.. Jeg har ikke sett meg selv på en stund på Marine Traffic AIS kart.  Jeg tror man må lenger utaskjærs for å bli fanget opp av Marine Traffic.  Jeg er ganske sikker på at AIS'en min virker.

 Sjur, Helene og meg, Inge-Bertin tar bilde

                                                         Steinbiten III og Carmencita
 Vi forlater Vågen i Bergen
Kjelstraumen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar