fredag 10. juni 2011

Torsdag kveld - Bergen

Dro fra Møkster i vindstille og grått vær. Fremdeles ikke seilevind. Gikk nordover melom Stord og Bømlo, over Selbjørnsfjorden videre øst for Hundvåko, over Korsfjorden, opp Raunefjorden, Vatlestraumen og så inn til Bergen.

Utseil distanse ca. 45 nm.

Helene (datter) kom ombord fra jobb i TV2, Inge-Bertin Alemland (kollega) og Sjur Storaas (studiekammerat fra NTH) stakk også innom.

Mye liv i Bergen med masse turister og konsert med Roxette på Bergenshus festning.

Idag, fredag blir det liggedag her i Bergen. Skal besøke Helene på TV2 og se hvordan hun har det der. Imorgen tidlig går jeg nordover inn Osterfjorden for å hente ny gummijolle. Derfra videre nordover....

Flere bilder kommer når Inge-Bertin får sendt dem på mail

4 kommentarer:

  1. HEI JØRGEN, sitter på Tregde og følger deg på bloggen.

    Hvorfor måtte du kjøpe ny gummijolle, hadde du ikke kjøpt ny før du dro ? Erik

    SvarSlett
  2. Hei Erik
    Nei jeg kjøpte ikke jolle før jeg dro. Jeg bare bestilte en i båtbutikken nord for Bergen, så slapp jeg å dra med den til Skagen

    SvarSlett
  3. Funka den oppblåsbare dørken, og er det så mye enklere å slå sammen ?

    SvarSlett
  4. Hei igjen. Fin blogg forresten. Leser meg opp på dine erfaringer. Mange takk for det.

    SvarSlett